Differentiering – Smart markedsføring strategier for Solo Entrepreneur

Er du nogensinde frustreret eller tøvende når man taler med potentielle kunder, fordi du ikke kan umiddelbart forklare hvorfor de skal komme til dig i stedet gå til dine konkurrenter? Sure, kan du have din 30-anden elevator tale, men derefter de bede dig om, at frygtede spørgsmål, “så hvad gør du anderledes?” Så, alle disse self-doubts krybe, og du bare ikke sikker på hvad jeg skal sige. Differentiering kan øge tilliden–med venlig hilsen i dig selv og den potentielle kunde tillid til dig!

DIF-fer-da-ti-spiste v. tr. Opfatte eller vise forskellen i eller mellem; diskriminere.

I erhvervslivet betyder for at differentiere at skabe en fordel, at kunder opfatter som værende af større værdi for dem end hvad de kan få andre steder. Det er ikke nok for dig til at være forskellige–en potentiel kunde har at lægge mærke til forskellen og må føle at forskellen en eller anden måde passer deres behov bedre. (Andre ord, der betyder stort set det samme: konkurrencefordel; Unique Selling Proposition; eller Value Proposition.)

Som du er ved at opbygge din virksomhed, kan du bruge differentiering til at tiltrække flere kunder. Når du har fremdrift, kan differentiering du oplade en højere pris, fordi du leverer mere værdi til dine kunder. Gøre et punkt til at evaluere og justere din differentiering metoder mindst en gang årligt.

De forskellige metoder til at differentiere dine virksomheder falder i fire hovedkategorier:

Pris differentiering

Fokus differentiering

Produkt/Service differentiering

Kunde Service differentiering

Pris differentiering

Differentiere på prisen er nok den mest almindelige og let forståelige metode. MEN for Solo iværksættere, forsigtighed er i orden. På den ene side kan potentielle kunder forvente en lavere pris end du end fra din større konkurrence, fordi de opfatter dig som havende mindre overhead mv. På den anden side kan billigere priser fremkalde opfattelser af lavere kvalitet, en mindre-stabil virksomhed mv. Og hvis du konkurrerer på pris mod konkurrenter med dybere lommer, du kan pris selv lige til at gå konkurs. Være kreativ med denne differentiator ved at konkurrere på noget andet end lige prisen. For eksempel, kan du tilbyde:

Mere værdi–tilbyde flere produkter eller tjenester til samme pris.

Freebies–tilbehør, følgesvend produkter, gratis opgraderinger og kuponer for fremtidige køb.

Gratis forsendelse, etc.–bekvemmelighed sælger, især når det er gratis!

Rabatter–omfatter tilbyder regelmæssig salg, kuponer mv. (Se advarsler ovenfor)

Fokus differentiering

For iværksættere, Solo, dette er den vigtigste metode af differentiering og på mange måder den letteste. Hvorfor? Fordi som en Solo Entrepreneur, du simpelthen ikke kan være alt for alle, så du skal vælge en bestemt måde at fokusere din virksomhed. Når du har gjort det, du har en automatisk fordel i forhold til større virksomheder, fordi du kan blive mere af en ekspert i at ét felt– og du kan opbygge tætte relationer med centrale kunder, som vil være svært at kopiere. For eksempel kan du differentiere dig gennem:

Placering–tage fordel din nærhed til potentielle kunder.

Kunde specialisering–være meget specifik omkring hvilke egenskaber, vil dine kunder have — for eksempel racing cykelentusiaster eller virksomheder med en åndelig bevidsthed.

Kunderelationer–ved kunder rigtig godt danne partnerskaber med dem, og få dem til at tale til dig!

Affinitet relationer–Knyt dit produkt/service med en kendt person eller organisation.

One-stop-shopping – tilbyder alt dit mål markedsbehov, i dit område af ekspertise.

Bredt udvalg (indenfor din niche) – selv om dette kan synes at være modsat af fokus – nøglen er meget specifik i én dimension og meget bredt i en anden.

Produkt/Service tilbyder differentiering

Hvor meget du er i stand til at skelne dit produkt eller tjeneste, der tilbyder vil variere baseret på hvilken type forretning du befinder dig i. For eksempel, hvis du er i en stærkt reguleret virksomhed, kan dine muligheder være begrænset. Udforske en helt ny marked eller type produkt eller service, men og mulighederne vrimler. Nøglen til vellykket differentiering i denne kategori, igen, er at kende dine kunder, virkelig, virkelig godt. Tale med dem ofte, og du vil vide, hvad de har mest brug for og være i stand til at tilbyde det, længe før dine konkurrenter, hvad der sker. For eksempel, kunne dit produkt eller din service stå i en af disse måder:

Kvalitet – oprette et produkt eller en tjeneste, der er enestående i en eller flere måder. Eksempler: Holder længere

Bedre

Lettere at bruge

Sikrere

Nye/første–være den første til at tilbyde noget i din placering/felt.

Funktioner/indstillinger–tilbyder masser af valgmuligheder, usædvanlige kombinationer, eller løse et problem for en kunde på en måde ingen andre gør.

Tilpasning–som en Solo Entrepreneur, kan du være i stand til lettere håndtere specialordrer end store, massemarkedet konkurrenter.

Kunde Service differentiering

Har du bemærket, hvordan kundeservice synes at være ud af mode i disse dage? Denne situation gør fremragende kunde service en stor mulighed for differentiering og en anden naturlig fordel for Solo-iværksættere, der allerede ved, hvad der er vigtigt for deres kunder. Opbyg dit omdømme på at gøre gæster føle sig virkelig godt om at gøre forretninger med dig. Virker fint med henvisning marketing, også. Eksempler:

Levere hurtig–næste dag, eller time–gør det hurtigere end kunder synes muligt.

Entydigt kanal – tilbyder en service over telefonen eller internettet i stedet for personligt eller i deres kontor i stedet for din.

Service-glæde kunder!–det kan synes dyrt at tilbyder ekstraordinær service– men det betaler sig i mund-til-mund reklame.

Før/under/efter-After-sales support–yde teknisk bistand eller anden support til kunder, der bruger dit produkt. –Du kan bruge joint ventures til at støtte– men kunder vil opfatte det som værende fra dig!

Garanti/garanti–tilbud 100% pengene tilbage, eller gratis udskiftningsdele.

DU–tilbyde dig selv, din unikke blanding af talenter og kompetencer, at tiltrække kunder. Sørg for at de får adgang til dig, også!

Nøgler til succes differentiering:

Kende dine kunder, virkelig, virkelig godt.

Vælge en blanding af differentiering metoder, der i forhold til dine kunder, virkelig sætter du hinanden.

Tale om din differentiering med hensyn til kundefordele.

Fortælle alle om hvad adskiller dig–ofte.

Holde din differentiering frisk ved at lytte til skiftende kundebehov. strategi, marketing, små virksomheder marketing, direkte marketing, internet markedsføring, reklame

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *